Tesco

Banner

Snažíme sa aj za dverami
našich predajní

#

Na prvý pohľad to vyzerá jednoducho – hlavnou úlohou obchodníka je predsa predávať tovar. Iste, ale najdôležitejším článkom v tomto procese pre nás boli a vždy budú ľudia – naši zákazníci, zamestnanci a dodávatelia po celom Slovensku.

Preto sa usilujeme pracovať s ohľadom na životné prostredie v každom regióne, v ktorom pôsobíme, a zároveň prispievať k jeho rozvoju.

Naše aktivity sa sústreďujú najmä na zníženie vplyvu nášho podnikania na životné prostredie, rozvoj zdravého životného štýlu, budovanie férových vzťahov s dodávateľmi a na pomoc miestnym komunitám prostredníctvom Nadačného fondu Tesco.

Naše pôsobenie má však nielen lokálny, ale aj globálny význam. Sme druhým najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku a kazdorocne vytvárame nové pracovné miesta, navyše dlhodobo spolupracujeme so slovenskými dodávateľmi a stávame sa tak priamym prispievateľom do štátneho rozpočtu.


Nadácia Tesco

Kto sme

Nadácia Tesco je zameraná na dlhodobú a systematickú podporu neziskového sektoru zo strany spoločnosti Tesco Stores SR, a.s.

Pomoc je zameraná nie len na neziskové, ale aj na príspevkové organizácie, a to už od vstupu spoločnosti na slovenský trh v roku 1996.

Za tie roky sme spoločne vytvorili mnoho projektov, za všetky môžeme spomenúť napríklad vianočnú zbierku Pomôžte s nami alebo projekt Tesco Charita roka.

Nový rozmer našej práci dal neinvestičný Fond Tesco, predchodca Nadácie Tesco. Nadácia všetky jeho aktivity prevzala a zároveň poskytla možnosti na tvorbu nových. O tom, že to myslíme vážne, svedčí aj zloženie členov správnej rady, ktorí sú zároveň členmi najužšieho vedenia spoločnosti Tesco.


Naše poslanie

Robíme to, na čom záleží, lepšie a spolu.

Spoločnými silami môžeme pomôcť viac ako každý sám za seba. Spoločne podporujme užitočné projekty, zdravý životný štýl a vzdelávanie detí a mládeže.

Sme tu, aby sme pomohli tam, kde je naša pomoc potrebná.
Sme tu, aby sme podporili dobrú myšlienku pre dobrú vec.
Sme tu, aby sme v pravej chvíli podali pomocnú ruku.


Naše hodnoty

Správame sa k ostatným tak, ako chceme, aby sa oni správali k nám. Využívame naše sily pre dobrú vec.


Naša stratégia

Nadácia Tesco má záväzok podnikať zodpovedným spôsobom voči komunitám a zúročiť bohaté skúsenosti v oblasti filantropie. Keďže každá pomoc má svoje pravidlá, rozhodli sme sa pomáhať v týchto oblastiach:

  1. zdravie a zdravý životný štýl,
  2. voľný čas mládeže, výchova a vzdelávanie,
  1. sociálna a zdravotná starostlivosť,
  2. ochrana životného prostredia.

História

Nadácia Tesco vznikla 16.12.2010 ako pokračovateľ neziskového Fondu Tesco. Nadácia prevzala všetky aktivity svojho predchodcu a zároveň poskytla možnosti pre tvorbu nových. Že to myslíme vážne, o tom svedčí aj zloženie členov správnej rady, ktorí sú zároveň členmi najužšieho vedenia spoločnosti Tesco.

Nadácia Tesco zastrešuje všetky aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti, ktoré Tesco doposiaľ realizovalo a zároveň nové projekty a spôsoby charitatívnej pomoci. Zameriava sa predovšetkým na podporu neziskových organizácií, ktoré pôsobia v oblasti výchovy a vzdelávania alebo sa špecializujú na rozvíjanie voľno-časových aktivít detí a mládeže. Dôležitou súčasťou činnosti nadácie je podpora zdravého životného štýlu.

Nadácia Tesco vo svojej charitatívnej činnosti plne využíva špecifiká maloobchodnej činnosti. Medzi ne patrí najmä možnosť spojiť spoločný potenciál ako samotnej firmy, tak zamestnancov, dodávateľov a obchodných partnerov a v neposlednej miere aj zákazníkov.

Pod hlavičkou Nadácie Tesco prebieha jej hlavný projekt Tesco Beh pre život zameraný na zdravý životný štýl, z ktorého výťažok získavaný na štartovnom a daroch putuje pre vybranú nadáciu.

Forme sociálneho marketingu sa Nadácia Tesco venuje od začiatku svojho vzniku, keďže je to veľmi účinná forma ako komunikovať urgentnú potrebu pomáhať a zasiahnuť novú skupinu darcov, nadviazať nové partnerstvá alebo upevniť tie existujúce a v neposlednom rade pomôcť získať peniaze na reálnu pomoc.

Nemenej významný projektom je aj Potravinová zbierka, ktorú pod hlavičkou Nadácie Tesco organizujeme od januára 2013.

Dôležitou súčasťou medzi aktivitami nadácie sú grantové konania, do ktorých sa môžu zapojiť všetky neziskové organizácie spĺňajúce podmienky pridelenia finančného grantu. Transparentnosť výberu zabezpečí výberová komisia.

Nadácia ďalej zastrešuje charitatívne aktivity ako sú charitatívne zbierky, dary miestnym neziskovým organizáciám pri príležitosti otvorenia nového obchodu, zber obnoseného šatstva a jeho venovanie tým, ktorí ho potrebujú najviac.

Orgány

Predseda správnej rady
Miroslav Kepák

Členovia správnej rady
Kamila Danišová
Andrea Kožuchová
Keith Cowell
Andrea Lapuníková

Členovia dozornej rady
Martin Dlouhý
James Gilmour
Miroslav Friml

Správca nadácie
Michal Dyttert

Výročné správy

Výročné správy Nadácie Tesco

Výročná správa 2013
Výročná správa 2012
Výročná správa 2011

Výročné správy Fondu Tesco, n.f. – predchodca Nadácie Tesco

Výročná správa 2010
Výročná správa 2009

Kontakty

Nadácia Tesco
Zapísaná do registra Ministerstvom vnútra Slovenskej Republiky pod číslom 203/Na-2002/976
Kamenné nám. 1/A, 815 61 Bratislava
IČO: 42184126
IČ DPH: SK2023190169

Korešpondenčná adresa
Cesta na Senec 2
821 04 Bratislava

Bankové spojenie:
Slovenská Sporiteľňa, a.s.,
Tomášikova 48, 832 37 Bratislava
Číslo účtu nadácie: 50 380 355 86 / 0900
IBAN: SK5309000000005038035586

Číslo účtu zbierky: 06 352 306 78 / 0900
IBAN: SK1709000000000635230678

Mgr. Katarína Krišková
Koordinátorka projektov

Tel.: 00421 911 693 176
e-mail: kkriskov@sk.tesco-europe.com

Aktuálne projekty

#

Tesco Beh pre život

Tesco Beh pre život je najväčšie charitatívno športové podujatie pre bežcov aj nebežcov na Slovensku. Trať dlhú štyri kilometre môžu bežci prebehnúť alebo prejsť spolu s kočíkmi alebo zvieracími miláčikmi. Všetky informácie o Tesco Behu pre život nájdete na stránke:

www.behprezivot.sk →

#

Potravinová zbierka

Pomocou Tesco Potravinovej zbierky sa snažíme prostredníctvom potravín poskytnúť pomoc ľuďom v núdzi, a to v rámci celého Slovenska. Z vyzbieraných potravín sa zatiaľ podarilo navariť 44 000 porcií teplého jedla. Viac o Tesco Potravinovej zbierke nájdete na stránke:

www.tesco.sk/potravinovazbierka →

Aktuálne projekty

Sociálny marketing

Kúpou vybraných značiek podporíte charitatívne projekty sumou 0,03 € z každého predaného výrobku.

Tento rok sme sa rozhodli takto vyzbierané financie venovať na prevenciu obezity a podporiť tak Beh pre život.


Aktuálne projekty

Otváranie nových Tesco obchodov

Pri každom otvorení novej prevádzky Tesco kontaktujeme neziskovú organizáciu pôsobiacu v danej lokalite a darujeme jej šek so sumou na podporu jej aktivít.


Aktuálne projekty

Charitatívne zbierky

Celoročne sa snažíme pomáhať rôznym neziskovým organizáciám pri organizovaní veľkých charitatívnych zbierok.


Aktuálne projekty

Vitafit kútiky

V spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska sme v troch mestách na Slovensku otvorili hravé a zdravé kútiky pre deti, v ktorých sa naučia, ako sa správne stravovať a prečo sú niektoré potraviny zdravšie než iné.

Ukončené projekty


Ďakujeme za Vianoce

Ďakujeme za VianoceV spolupráci s Komunitnou nadáciou Bratislava sme hypermarkete Tesco Extra Bratislava Petržalka uskutočnili projekt, vďaka ktorému si 229 detí z krízových centier a zainteresovaných združení a 49 hospitalizovaných detí našlo na Vianoce 2012 pod stromčekom svoj vysnívaný darček.

Grantový program Tesco pre zdravšie mestá

Grantový program Tesco pre zdravšie mestáCieľom programu je pomôcť životnému prostrediu v mestách s dôrazom na aktívne zapojenie komunity pri realizácii projektu a trvalo udržateľný rozvoj životného prostredia. Grantový program vychádza z plánu zodpovedného susedstva, v ktorom je skĺbená ochrana životného prostredia, zdravý životný štýl, zapojenie komunity a podpora neziskových organizácií.

Za päť ročníkov fungovania tohto grantu sme medzi 86 schválených projektov prerozdelili 218 704,18 €.

Grantový program Aby všetky deti mali šancu

Grantový program Aby všetky deti mali šancuNadácia Tesco s podporou Procter & Gamble vyhlásili v roku 2011 výzvu na predkladanie projektov pre organizácie, ktoré sa venujú mentálne a telesne postihnutým deťom a mládeži. Cieľom grantového programu bolo zlepšenie kvality života detí a mládeže s mentálnym a telesným postihnutím, ktorí nemajú rovnakú štartovaciu čiaru ako iné zdravé deti. Prostriedkom na dosiahnutie tohto cieľa bola podpora variability sociálnych služieb, inštitucionálna podpora zariadení a organizácií.

Z 298 prijatých žiadostí bolo schválených 27 projektov, medzi ktoré sme prerozdelili sumu 82 454,02 €.

Korčuľovanie pre život

Korčuľovanie pre životZimnou verziou obľúbenej série športovo-charitatívnych Behov pre život bolo premiérovo 28. januára 2012 v Bratislave aj Korčuľovanie pre život. Každý účastník získal unikátny šál s logom akcie. Korčuľovalo sa za hudobného sprievodu a po skončení korčuľovania boli pre účastníkov pripravené teplý čaj a punč. Patrónom Korčuľovania pre život sa stal Michal Hudec, hokejista HC Slovan. Počas akcie sa podarilo vyzbierať 2 263 € a výťažok všetkých vyzbieraných peňazí putoval na konto Nadácie Výskum rakoviny.

Sociálny marketing

Počas 4 rokov fungovania Nadácie Tesco a neziskového Fondu Tesco sme v rámci sociálneho marketingu spolupracovali s firmami ako Unilever, Procter and Gamble, Danone a Colgate-Palmolive. Zákazníci tak v rámci nákupu vybraných značiek v obchodnej sieti Tesco prispeli 0,03 € za každý predaný výrobok. Spolu sa nám takto podarilo vyzbierať vyše 282 000 €, za ktoré sme v spolupráci s Unicefom zakúpili vakcíny proti 6 smrteľným chorobám do Ázie, podporili grantové programy, spolu s Tatranským okrášľovacím spolkom vybudovali náučný chodník a pomohli Nadácii Výskum rakoviny.